fredag 29. august 2008

Two Weeks In Kristiansand.

Det skjedde dagen etter sjokolade kake, maling fra topp til tå, softis og kaffe og Terjes utsøkte kokkekunster.

pip pIp PiP PIP!

Det er fredag, og jeg blir vekket av min ellers så kule disco-nokia mobil.
Klokka er 8, og som vanlig ligger jeg langt etter med pakkinga...typisk.
Den eller så motiverte "meg" begynte mer eller mindre å synke, "jeg skal faktisk flytte" Det hadde liksom ikke sunket inn enda, jeg bodde enda hos mamma, men det skulle snart forandres!













Livet i Kristiansand en total forandring.
Kr.sand er som en vrimlende maurtue delt opp som et sjakkbrett av gater og lys.



Gjennom to uker har jeg begynt å vende meg til byens murbygninger og endeløse gater, men selv for en enslig flekkefjæring må man alltid ha sin "Fix" med skog og natur.

Og det er der Baneheia kommer som en reddende engel.
Selv etter den fryktlige hendelsen som skjedde inni skogen ser det ut som om den har forsvunnet mellom bjørk og lyng.

Men tro meg, selv om Baneheia i sitt første inntrykk virker koseligt og idyllisk, er det mer eller mindre en labyrint av vakker natur.
Det fant jeg ut av da jeg dro på min jomfru tru.

"Hm, et kryss..da tar vi til høyre. Et kryss til, høyre en gang til"
20 minutter med jogging bestemte jeg meg for å løpe tilbake....men hvor var det igjen?
Så det ble til at jeg brukte 30 minutter for å komme meg tilbake.
Etter 2 3 ganger begynte jeg endelig å bli kjent der "henn" men blir alltid overrasket over en ny vei eller sti!


Når det kommer til skolen "Noroff", å har jeg allerede lagt min elsk over den!















Jeg hadde mine forventninger, men trodde det aldri ville bli så gøy!
Oppgavene som vi har fått er morsome, der vi bruker ett program som heter "Autodesk 9"
Til nå så har vi bare laget 3D bilder, slik som Lego Tog.




Som jeg ble ganske fornøyd med :D






Ellers har vi Animert en Tekanne til å hoppe osv.

Planene framover blir som følger.
Kveldskurs med 3MX.
Fortsette svømminga i flekkefjord så lenge jeg kan
Baywatch i ueneshallen
Kjøpe bakeutstyr til leiligheten
Gå på teltur en eller annen gang i framtiden!

Nyte livet!

Ktnx.

~~ We are not enemies, but friends. We must not be enemies. Though passion may have strained, it must not break our bonds of affection. The mystic cords of memory will swell when again touched as surely they will be by the better angels of our nature. ~Abraham Lincoln ~~

4 kommentarer:

Elise sa...

Eg som va heilt sikkar på at eg hadde lest alt du hadde blogga. åså går eg inn her å ser at: OI! Detta he eg jo ikje lest!
Men kjempe koselig å høra frå livet ditt der oppe^^ hvis det va meg som hadde jogga i skogen der oppe hadde eg fått panikk :P
Å skolen høres evig kos ud^^

Me snakkes Kim!

En "Flekkefjæring"
Elise

Terje sa...

Ayh. Ikkje fått sett denna før nå.

Ser før meg Kim som bade i barnåle om ettermiddagen - ette overdose hektisk byliviv kanskje.

kom på nå; avtalen med VM i volleyball he gått meg hus forbi.
He det blitt historie nå kanskje?

Ellers.. Fått brukt syklen någe i kr.sand?
Hadde det ikkje vært koselig med en sykkeltur til Grimstad ein helg? ^^

Kimmeh sa...

Hahaha!
Va på tia at du huska det :P Ja den he gått bort for ein go måned sian, men men.

Bade i barnåle seie du? ja det e godt mulig..bada i hvertfall i stein å grus forrige gong eg fant ei løypa i Baneheia som heite "Blåløypa 13km" Som min stahet prøvde på. Ette någen tima begynte d å bli mørkt så eg bestemte meg får å jogga tebage igjen. Va litt vanskelig sian det ikkje va någe lys =O/
Så det endte me at eg TRYNTE så sykt. ( Nedøvebakke ) Men ska ta heile løypa ei gong.. eg må!

Hehe ja meg å Mamma tenkte mi sko spleisa på ein sykkel på deling ( 1 uga kver )
Så hvis det komme ei helg som begge e ledige så kan det kanskje skje, hvis eg finne veien.
Då kan jo du lega Guide å visa meg rondt :D

Terje sa...

Nå, gutt.
Skjerpings.
3. mnd siden siste blogg!