tirsdag 12. august 2008

Kim sin sjølvstendighets tur.

*Melodi*
Våker opp til en ganske så fresh ringetone fra min "Awesome!" disco Nokia mobil.
Klåkka er 8, har 55 minutter på meg til å komme meg ned til rutebilstasjonen.
Lommebok? Mobil? Mp3 Spiller?
Check, check, check...you're good to go!

Jeg ser ut av vinduet, hm, sola titter litt frem. Flax.
Dusjer, finner klær og tar med hvetebollene fra i går. Still soft.
Ikke akkurat den beste frokosten, men det burde holle for en stund.

8:30
På tide å komme seg ut av hus og dra ut på den store reisen til Rogaland.

Når jeg nærmer meg rutebilstasjonen får jeg øye på et gjenkjennelig fjes.
Elise?!
Forbauset over å se et hidramenneske so tidlig forklarer hun meg at hun skulle til tannlegen, men tannlegen var syk T_T;;;
"Karma or just bad luck?"
Uansett ble vi sittende å snakke før bussen kom.
Weeee!

Anywho.
Tilbake til min fantastiske reise.
Da jeg faktisk kommer frem til Stavanger sentrum etter 1t20min kommer jeg frem til den konklusjonen...Her har jeg vært før.
Ja jeg har våre i Stavanger før, men det er sån ca. 3-4 år siden.
Men jeg kunne faktisk huske hvor de butikkene var. Selv Narvesen i en jungel av gater.

But first things first.
Mission Objective : Finne en buss til IKEA.
Som en fisk på land, "aka" Lost fant jeg bussholdeplass 19, etter litt vimsing i 20 minutter.
Da jeg sa dette var en sjølvstendighets tur tror jeg ikkje jeg tok det helt på alvor. <__<
Men etter å ha sett jåttåvågen videregående skole,







har mitt syn på Flekkefjord Vidregående skole blitt mye bedre.




Get my drift?






Jaha... da kom jeg endelig fram.
Jeg personlig hadde tallerkner, skåler og kjøkkenutstår satt opp på lista mi.
Men som man alle vet, det blir alltid så mye mer x__X;;


Liste: 8 Grønne Tallerkner
6 Grønne Skåler
2 Dype Kaffi kopper. (Ja Terje, du skal få lov til å bruke dem ;P )
1 Bordlampe
4 Knagger
1pk Lyspærer
3 Oppbevarings Bokser
2 Oppvask Koster
1 Papirkorg
2 50x70 Rammer
1 Liten ramme
5 Kniver
2 Skjærebrett
Og en ting til å holde tallerknene i.
--------------------------------------------
= 920kr
_________________________________

Fikk da ganske mye, me problemet var.....Hvordan skal jeg få dette me meg?
1 stor pose i hver hand, rammer under armen og ryggsekken fylt med kniver og knagger.
Følte meg veldig kul der jeg gikk, på leting etter en bussholdeplass som jeg ikke hadde peiling hvor befant seg.
Tror ikke jeg har svettet så mye på lenge. Hardt å være på handletur!



Et syn for mine såre øyne!




Men bussen kom ikke før etter 30 minutter. /whine

Og som prikken over i'en hadde jeg en papirpose i den ene hånda som bestemte seg for å ryke da jeg gikk inn i togstasjonen.
"Talk about making an entrance"
Arvet det ifra mamma >_____>

Så alt i alt har det vært en Fiiiiiiin tur :D
Matet måkene med gamlingene, sett på utstilling av Steve Bloom og sponset WWF ved å kjøpe frozen yoghurt ( som var "SABLA" godt! )


~~You lit me up and hit me like bullets
Pieces of you are left in me.
The craziest thing is that I love it,
The holes in me, the holes in me.~~

Vega 4 - Bullet

Meow.

Voff.

The End

2 kommentarer:

Terje sa...

hah ^^,
ja, æg trenge minst 2 kaffikoppa.

Gudd bloggin'

Visste ikkje at du va godhjerta nok te å avse brødsmule te måge. Actionfyllt aktivitet.
- Med hjarta på rette staden.

æg vil forresten foreslå at du fortsette på bokmålsk eller engelsk.
Må tenka internasjonalt

Elise sa...

Nemmen sjå det! Turen jekk jo fint!
Litt stolt øve at du nevnte meg å greiar. Kom meg fram te Feda ikje lenge ette ;)

Du skrive forsatt veldig bra ^^
Det høres ud som turen va gudd! Litt små komplikasjona må me regna med ;)

Syns forresten du fekk møye for lide!

Me preikast ^^